måndag 25 juli 2011

Suck..

Ett steg fram, två steg tillbaka.
En liten fot i ryggen, en arm i ansiktet.
En liten virvelvind mellan oss.
Snarkande pappa.
Klarvaken mamma.
Gnisslande säng.
Man skulle ju kunna bli knäpp för mindre.
Hon sover bara en gång på dagen, vid lunchtid. Det funkar kanon! Lite gnäll och pip ibland, men då gosar vi lite, så är det bra igen.
Men hon vaknar på natten.
Varje natt, nångång mellan två och fyra.
V a r j e n a t t.
Hysteriska skrik, och svårt att somna om.
Jag fattar det inte!!
Bakslag bakslag.
Kvällsvällingen byts successivt ut mot fullkorn, ändå slukar hon en flaska till på natten.
Vatten funkar inte alls.
Vad gör vi för fel?!




3 kommentarer:

  1. Tror inte att ni gör nått fel alls.. Wilma har bara kommit in i det mönstret... Jag vet inte hur man ska bryta det... Bella vaknar i stort sett varje natt oxå, och jag måste gå upp och hämta henne... Förvisso somnar hon igen så fort hon kommer till vår säng...Kanske ändrar det sig när hon får nya rutiner med dagmamma och så, att hon blir tröttare... Önskar att jag hade ett bra svar och ge dig... Men tro inte att du gör nått fel... Massa kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Jag tror de bara är en period hon går igenom, Patrice var exakt likadan men allt blev bättre när hon började på dagis. Visst händer de fortfarande i vissa perioder. Tror tyvärr alla går igenom det mer eller mindre. Håll ut! / Tinne

    SvaraRadera
  3. Håller med föregånede talare.. (skrivare)

    SvaraRadera