lördag 16 juli 2011

Märkligt

Märkligt att en metod som varit på tapeten sen jag själv föddes fortfarande är så infekterad.
Jag menar inte att trampa på några tår, och jag menar inte att det nån annan gör är fel eller rätt. Metoden i fråga är däremot ingenting för oss.
Funkar den för andra, skitbra! Good luck to you!
Jag har fått bra konkreta tips och råd genom kommentarer, och en del är helt klart värda att prova. Jag lämnar denna diskussionen nu, tycker bara det är onödigt att det blivit dålig stämning.
Jag bad om råd, jag fick råd.
Är nån intresserad så delar jag gärna med mej om hur det går, annars håller vi det för oss själva och kämpar på.
Just nu ligger i alla fall lillfisen och vilar middag i egen säng hemma hos mormor.
Ett steg i rätt riktning!




3 kommentarer:

  1. Jag gillar inte heller den metoden (provade en gång men fixade max 1 minut)..Fixar inte heller att höra min tjej gråta tröstlöst..Hur gammal är din? :)

    SvaraRadera
  2. Jag förstår Er. Gillar inte heller den metoden. Att låta sitt barn ligga o skrika utan att ta upp det är inte mänskligt. Jag vet dock inte hur ni ska gå till väga. Har aldrig haft det problemet. Dock vaknar hon ibland på natten, men då går jag in (utan att tända) och stoppar om henne och ger henne nappen. Säger god natt och går därifrån. Börjar hon skrika gör jag om det igen. Så fortsätter jag tills hon somnar. Lite snällare metod enligt mig

    SvaraRadera
  3. Det är nog ingen av oss andra som menar att trampa på dina tår heller...folk tycker olika helt enkelt.
    Olika metoder passar olika bra. Ber man om råd får man råd. De som inte passar tackar man för och lägger åt sidan.
    Hoppas iallafall att det löser sig för er.

    SvaraRadera