måndag 18 juli 2011

Husmor

Det blev en väldigt spontan och snabb sväng in till Helsingborg i förmiddags. Medan C var och opererade om sina ögon, tog jag mej en välförtjänt liten shoppingrunda på egen hand.
Härligt!
I påsarna som fick följa med hem fanns bland annat ett retroförkläde jag suktat efter länge, tre rea-tröjor, pecannötter och en shoppingkorg, även den på rea. Två uppblåsbara djur till poolen, och ett sugrörsglas blev det till lillfisen.

Väl hemma fick vi besök av svärfar med dam.

Nu sover Liten middag i sin egen säng!!
Framsteg framsteg!
Själv drog jag på mej nya förklädet och sadlade om till husmor en stund.
En maskin är tvättad och upphängd, diskmaskinen är i full gång, blommorna är vattnade, alla leksaker är undanplockade..
Dessutom doftar här ljuvligt hemma!
En pecannötpaj har precis kommit ur ugnen, och står nu för att svalna.
Längtar efter att få sätta tänderna i den vill jag lova.
Smakar den som den doftar så är den helt underbar!







2 kommentarer:

  1. Åhhh... jag kan nästan känna både doften och smaken av pajen... Dreglar visst lite... Skönt att det går frammåt med sovandet... Jag vet det är ett gissel, men jag har faktiskt inga bra råd att ge... Varje mamma känner sitt bran bäst... bella somnar alltid i vår säng, sen lyfter vi över henne i sin, vaknar hon på natten hämtar jag henne igen... inte optimalt men det funkar för oss... Massa kramar till dig....

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för hjälpen:)

    Kramisar Carina

    SvaraRadera