fredag 26 augusti 2011

Kökstjänst

Idag hade jag gett mej tusan på att göra kåldolmar när Wilma var hos sin dagmamma.
Men det slutar såklart inte där..
Jag kan ju inte bara göra en sak, så först satte jag en deg, som fick stå och jäsa.



Kåldolmarna var inte vidare svåra att göra, men en del moment är det ju.
Jag valde att göra en gräddsås sidan om, istället för att bryna dom i sås.



Mellan varven bakade jag ut bullar, som fick jäsa igen.
Tomatbullar med ost och oregano blev det idag, skitgoda!!



Lägligt nog hade Ann bjudit in sej själv på lunch, så vi kalasade
På kåldolmar. Dom blev helt ok, men såsen... Gudomlig!



Efter lunchen körde vi till Lager 157, en tröja och en gosekofta till mej, busunge-byxor och strumpebyxor till lillfisen.

När vi hämtat hem Wimlan från dagmamman, så styrde vi kosan ut mot Väla. Dom har ju byggt om, så vi stämde träff med mamma och Mr P.
Vi traskade i affärer, och åt middag där.
Nio nya restauranger har öppnat, vilken beslutsångest det blev! Jag kammade lätt hem första pris för bästa middagsval, jag åt kolgrillade karresouvlaki med pommes och tzatziki. Super!
Dom andra åt italienskt och indiskt, det var väl inget vidare att hurra för..



Att mata andra är roligare än att äta själv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar