tisdag 23 augusti 2011

Full rulle

Skolan är i full gång, det är full rulle som gäller, och jag älskar varenda sekund!
Filéa fisk, göra sky och buljong från grunden, slå en hollandaise, skära grönsaker i julienne och brunoise, baka bröd, blanchera, tranchera och deglacera.

Livsmedelshygien, alkoholhanteting, servering och livsmedelskubskap.
Allting är huller om buller, vi lär
oss otroligt mycket, ska plugga in två år fram till jul.
Ändå älskar jag det!
Minns inte när jag verkligen längtade till skolan sist.
Har det nånsin hänt innan?
Jag håller tummarna att jag får praktik där jag vill, då är lyckan gjord!

Dagens middag;



Pocherad spättafile, pommes duchesse och egengjord hollandaise.

2 kommentarer:

  1. Ser jättegott ut:)
    Håller tummarna på att praktiken blir där du vill....

    Kramisar Carina

    SvaraRadera
  2. Det var inte många ord där som jag förstod :) men sen är jag och köket inga goda vänner.
    Hoppas de blir som du vill med utbildning och praktik.
    Kram Tinne

    SvaraRadera