tisdag 16 augusti 2011

Förväntansfull

Igår var det upprop, idag drar det igång på allvar.
Vissa original i klassen, men vad annars kan man förvänta sej av lilla hålan Höganäs..?
Vi är typ tio pers, varav två tjejer. En thai och jag, som verkar höja medelåldern en bra bit..
Lärarna känns kanon, och läroplanen likaså.
Teori två dagar, köket två dagar och självstudier alla fredagar. Börjar tidigast halv nio, och slutar senast tre. Sex veckors praktik ska hinnas med, tre i storkök och tre på restaurang.
Detta känns riktigt riktigt bra, jag är taggad till tusen!

Den enda märkliga känslan är att vara tillbaka på gamla gymnasieskolan igen. Lite vemod, lite saknad, lite ångest. Herregud vilka känslor som vällde upp när jag traskade omkring i korridorerna, vad vad det har hänt mycket där.. Mycket kul, mycket mindre kul.
Många man saknar från den tiden, många minnen som poppade upp.
Känns skumt att vara tillbaka nästan tio år senare.. Tur att jag mest ska hålla till i en nybyggd del som inte fanns på min tid, annars fastnar jag nog allt för mycket i nostalgin :)




Pippi Långstrump, släng dej i väggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar