tisdag 14 juni 2011

Dagens husmorstips!

Har man en långtråkig dag, och en massa köttfärs över (som dessutom är Lillmonstrets favoriträtt) så gör man en rejäl laddning!



När sen Fröken Lillmonster och hennes föräldrar har ätit sej mätta på köttfärssås-lunch, så fryser man in en massa mat till senare middagar.



Nu till tipset; köp dressingburkar eller liknande från en pizzeria, eller som jag, på storhushållsavdelningen på City Gross.
Blanda sen ihop massa gottigheter som ditt barn gillar, och viola! Middag klar till en annan dag!
Såhär gör vi med den mesta maten som blir över, eftersom vår lilla unge endast gillar hemlagat, och ratar burkmat.





Här har vi nio burkar med köttfärssås, makaroner, majs och rivna morötter.
Miljösmart, gott, smart och framförallt BILLIGT!

5 kommentarer:

  1. Bra tips det ska ja använda sen när min lilla busunge vill äta min mat ...=(
    Fin blogg du har nu, måste fråga vilket typsnitt du har i texten??

    SvaraRadera
  2. jaa, precis =)

    får du sånna oanvända på pizzerian eller har det varit pizzasallad i dem?

    SvaraRadera
  3. Pjåskig m maten e bara förnamnet! Nu har Nova lärt sig spotta ut maten med å det e jätte kul... tycker hon.
    Hoppas det vänder snart!

    SvaraRadera
  4. Bra tips! Mina barn äter väldigt små portioner och det är synd att slänga mat tycker jag. Bättre att frysa in som sagt :)

    SvaraRadera