torsdag 15 september 2011

Försök #45732

Jag var hos doktorn igår, och tog blodprover.
Kanske har jag fel på sköldkörteln, kanske finns det hormoner som spökar, kanske är det "bara" övervikt.
Jag ställer mej in på övervikt, och jag fick mej en rejäl tankeställare.

Jag mår inte bra, jag trivs inte med mej själv, och jag trivs definitivt inte med vad jag stoppar i mej.
Speciellt inte sen jag började kocklinjen, där är det ju rent livsfarligt att vara.
Igår fick jag nog, spärrarna släppte och jag var jättelessen.

Idag tog jag tag i det.
Direkt efter skolan snörade jag på mej skorna, och begav mej ut. 5,5 km gick jag, på en timme ungefär.
Jag är skitnöjd, både med min prestation, och min målmedvetenhet.
Jag sporrade mej själv, satte upp ett mål, och jag klarade det. Jag klarade det, OCH dubblade.
Jag satte som mål 2 km, jag gick mer än dubbelt. Fan vad nöjd jag är!
Bra musik i lurarna, och bara mitt eget sällskap, underbart!
Fast fan vad mör jag är i kroppen efteråt, haha!


I morgon ska vi till simhallen.
Eftersom jag har lite vattenrädsla kvar, och knappt kan simma, så är målet fyra längder.
Löjligt mål för er kanske, men jag är stolt över mej själv bara jag klarar att simma ut på det djupa utan att få panik.

Målet är att jag inte ska äta massa skit heller. I alla fall inte i långa loppet.
Lördagar, thats it.
Det är där det svåraste kommer vara för min del.
Jag ä l s k a r godis, ostbågar, läsk, glass, efterrätter..

Jag lovar inte mej själv nånting, jag vet att jag kommer synda, men herregud vad jag ska kämpa för att jag ska klara det.
Min lärare ska hjälpa mej i skolan med vad jag ska och inte ska äta där.
Hjälp och pepp tas gärna emot, jag behöver få höra att jag kanske inte borde, att jag är skitduktig som klarar, och att ni tror på mej.
För jag tror inte på mej själv.
Ännu.
Men jävlar vad jag ska kämpa för att överbevisa mej själv!



Såhär vill jag verkligen inte se ut längre.. Blir lessen bara jag ser mej själv i spegeln :/

7 kommentarer:

  1. INGA mål är löjliga! Jättehärligt att du känner inspiration tycker jag =)
    Sätt hellre korta och små mål och sätt nya efter hand.
    Det kommer gå skitbra!
    Vill du ha en promenadkompis är jag/vi inte omöjliga...frisk luft är bra!!

    SvaraRadera
  2. Älskling...
    Du vet att jag har varit där och behöver du pepp, stöd eller whatever så finns jag här.
    Och oavsett så är du vackrast - så det så <3

    SvaraRadera
  3. Wow, TeBer! Kämpa på!!! Jag är just nu i samma sits så vi kan peppa varandra! Jag tror på dig, du har gjort det förr!!! Kram

    SvaraRadera
  4. Jag håller på dig:)

    Kramisar Carina

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du är fin som du är, men blir glad för din skull att du kommit igång. Önskar vi bodde närmre varandra, då kunde vi tagit prommisar tillsammans!

    SvaraRadera
  6. Du är en duktig tjej som vet vad du vill.
    Jag tror på dig och att du kan.
    Bara det att du gick över 5 km igår var jättebra

    Du var lite röd om kinderna (lite svettig med),
    men det är bra.

    Kram på Dig

    SvaraRadera
  7. Jag vet precis hur du känner dig... Jag är drottningen av att ta tag i ditt liv och misslyckas... Men skam den som ger sig... Jag tror på dig... Man vet bäst själv hur man känner sig och mår... Du är bäst, låt ingen annan få div att tro nått annat... Massa kramar!!!

    SvaraRadera